-

2015. október 12., hétfő

Sokmagvas gluténmentes zsemle

Az alap receptet a Nők Lapja Café oldalán találtam. Nagyon sokat szoktam az interneten keresni, hátha valami újra akadok. Épp a hétvégén szörföltem a neten, mikor egy hívószóra előugrott ez a remek cikk. Érdemes végig olvasni,hiszen nem csak egy szuper receptet találtok majd ott de gluténmentes alapanyagokról is olvashattok.
Forrás: http://www.nlcafe.hu/gasztro/20140129/glutenmentes-sutes-recept-liszt/

Köszönet a receptért a szerzőnek! :)

Persze mint minden recepten ezen is változtattam. És nem azért mert azt gondolom nem elég jó, hanem csak a saját ízlésemre szabtam. Az arányokon nem változtattam, csak az alapanyagokon. És volt amit ki is hagytam belőle! Viszont egy röpke kis elolvasás miatt jóval több vizet tettem bele. Így a zsemlécskéim inkább csak korongok lettek. Az eredeti receptben alkalmazott mennyiséget javaslom.

Hozzávalók (6 zsemléhez)


  • 1 teáskanál chia mag
  • 1 teáskanál lenmag
  • 1 teáskanál só
  • 1 csipet eritritol
  • 1-1 evőkanál lenmag, tökmag, szezámmag
  • 70 g rizsliszt
  • 50 g köles liszt
  • 30 g lenmag liszt
  • 30 g kukorica keményítő
  • 50 g tápióka keményítő
  • 1/4 teáskanál szódabikarbóna
  • 1,5 teáskanál száraz élesztő
  • 1 tojás
  • 300 ml víz (a fele elegendő!!)
1. A chiat és a lenmagot ledaráljuk és 2 evőkanál forró vízzel kocsonyásítjuk.

2. Egy jó nagy tálba szórjuk a száraz alapanyagokat: liszteket, magokat, keményítőket, élesztőt,szódabikarbónát, eritritet és a sót.

3. Egy másik edényben elkeverjük a felvert tojást a vízzel.

4. A száraz anyagokhoz adjuk a chia kocsonyát és a tojásos vizet. 4-5 perc alatt csomómentes, ragacsos tésztát keverünk belőle.

5. Most kivételesen végig robotgéppel dolgoztam, hogy ne pazaroljam a tésztát azzal, hogy a kezemről levakarva a csapba mossam.

6. Lefedjük frissen tartó fóliával és 2 órát hagyjuk pihenni.

7. Ha szeretnénk megsütni, akkor vizes kézzel megformázzuk és még 40 percig hagyjuk a tepsiben pihenni.
  • TIPP! Kenyér is készíthető belőle jénai edényben. Az alap recept is ezt javasolja. Én zsemléket formáztam,de mivel elmértem a vizet így korongok lettek.
8. Ha nincs időnk a sütésre tegyük be a hűtőbe, és sütés előtt 90 perccel vegyük ki, majd formázzuk meg.

9. A sütőt 200 fokra melegítjük, és bedugjuk a zsemléket. 
  • TIPP! Ha szeretnéd picit díszíteni akkor kend le olajjal, és szórj rá magokat.
10. 35 perc alatt ropogós aranybarnára sütjük a zsemléket.

11. Rácsra tesszük kihűlni, majd zacskóban tároljuk.

Alig várom hogy holnap reggel legyen, és beleharaphassak ezekbe a csodás zsemle korongokba. Ígérem ha legközelebb is elkészítem rendes víz arányokkal, bővítem a kép listát. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése