-

2015. október 26., hétfő

Paleo "kelt tészta" 3 in 1

Ez egy egyszerűen annyira szuper recept, hogy még magam sem hittem mikor elkészültem vele. Tulajdonképpen nem vagyok egy lisztkeverék párti, hiszen mindenki otthon is össze tudja keverni... De ez a PaleoLét lisztvarázs annyira szuperül lett elkészítve, hogy nem tudom megunni. Mikor gyorsan szeretnék valami édességet, vagy sós péksütit készíteni akkor biztosan ehhez a liszthez nyúlok. Az íze semleges (sem kókusz, sem szezám íze nincs) így édes és sós pékáruk, sütemények és nassolni valók tökéletes alapanyag. És a legszuperebb,hogy nem szükséges a tésztába tojást tennünk,mert annyira jók az összetevői.
Mutatom is!



3 féle péksütit készítettem 1 adag tésztából. Így mindegyik csak egy kisebb adag. Szerettem volna megmutatni hogy mennyi mindenre használható ez az alaprecept.

Alaptészta

  • 150 g PaleoLét lisztvarázs
  • 50 ml víz+2 evőkanál útifű
  • 1 pici só
  • 1 mokkáskanál foszfátmentes sütőpor
  • 100 g zsír (állatit javaslok,mert a kókusztól töredezik a tészta)
  • 1 evőkanál puffasztott amaránt
  • 50 ml víz
1. Az útifüvet összekocsonyásítjuk a vízzel.

2. A lisztet és a száraz alapanyagokat alaposan elkeverjük.

3. Beleöntjük a kocsonyát, és elmorzsoljuk a kezünk között.

4. Belemérjük a zsírt,és azzal is alaposan átdolgozzuk. Tényleg érdemes mangalica vagy kacsa zsírral dolgozni,mert ennek jobb az összetétele. Ezáltal finom ruganyos tésztát készíthetünk. Ha kókusszal dolgozunk sajnos töredezni fog a tészta,és nem tudjuk szépen formázni.

5. Ráöntjük a maradék vizet, és ruganyos tésztává gyúrjuk.

6. Frissentartó fóliában szobahőmérsékleten 5 percet pihentetjük.

7. Formázzuk, és megsütjük.

Almás kosárka (1/3 rész tészta)

  • 200 g idared alma
  • 1 teáskanál fahéj
  • 12 darabos muffin sütő
  1. A legyúrt tésztát egy sütőpapír és a fólia között vékonyra kinyújtjuk és egy nagyobb szaggatóval/pohárral korongokat szaggatunk. 
  2. Egy muffin sütőt kibélelünk a kiszaggatott tészta korongokkal és ízlés szerint megtöltjük. Díszítésnek érdemes még egy picit darab tésztát hagyni, és egy szép tészta mintával kidíszíteni.
  3. Nem kenem ki semmivel sem a formát, hiszen a zsiradék elegendő ami a tésztában van.
  4. Almás töltelékként lereszeltem 200 g idared almát és egy teflon serpenyőben picit összefonnyasztottam a fahéjjal.
  5. Egy evőkanál almás tölteléket tettem a kosárkákba, és a szivecske alakúra szaggatott díszt a tetejére tettem.
  6. Forró sütőben (vizet tettem a sütő aljára) 180 fokon 25 perc alatt ropogósra sütöttem.
  7. Rácsra tesszük,és kihűtjük. FONTOS! mert különben nem tudod szépen kihalászni a formából.

Kakaós csiga (1/3 rész tészta)

  • 1 teáskanál holland kakaópor
  • 1 teáskanál eritritol
  1. A tésztát kinyújtjuk egy sütőpapír és a frissentrató fólia között.
  2. Rászórjuk az édesítőt, és a kakaót. Persze ha a teljes tésztát készíted ennél a mennyiségnél jóval többre lesz szükséged.
  3. Ha szeretnéd hogy a töltelék jó szaftos legyen, érdemes egy kevés kókuszolajjal összemelegíteni a kakaót és édesítőt.
  4. Feltekerjük, és felkarikázzuk.
  5. Sütőpapíros tepsibe tesszük és 20 perc alatt megsütjük.
  6. Forró sütőben 180 fokon. (vizet tettem a sütő aljára)

Pizzás táska (1/3 rész tészta)

  • pizzakrém
  • sonka
  1. A tésztát kinyújtjuk a fent leírt módon.
  2. Most igyekeztem szabályos téglalapot formázni,hogy a saját dolgomat megkönnyítsem.
  3. A tészta felét megkentem pizza szósszal. Általában a fagyóban pici edényekben nekem van ami pizzáról vagy olasz szószokból megmarad. Így megkönnyítem a saját dolgom.
  4. Ráteszem a sonkát, vagy amivel még meg szeretném tölteni.
  5. Félbehajtom,és lenyomkodom a széleit és az alját.
  6. Egy éles késsel megvagdosom a tetejét, hogy gyorsabban átsüljön és persze hogy gusztább legyen.
  7. Forró sütőben 180 fokon 20 percig sütöm.
  8. Rácsra teszem kihűlni, és dobozba téve a hűtőben tárolom.

Egy alaptésztából rengeteg féle finomságot készíthetünk. Így mi sem unjuk meg egész héten ugyanazokat az uzsikat, vagy tízóraikat. És természetesen az ízesítésnek már csak a fantáziátok szabhat határt. :)
Jó kísérletezgetést hozzá!








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése