-

2015. október 25., vasárnap

Őszi karaj római tálban

Igazi vasárnapi pihenős napot tartottunk. Amíg mi a délelőttöt végig pihentük a sütő elkészítette helyettem az ebédet. Az összekészítés körülbelül 10 percet vett igénybe.

Persze jó egy éjszakára beáztatni vízbe a római tálat, hogy nehogy megsérüljön sütés közben.


Hozzávalók 



  • 500 g karaj
  • 4 gerezd fokhagyma
  • só,bors, őrölt kömény
  • francia csípős mustár
  • 1 idared alma
  • 1 sárgarépa (~200 g)
  • 1 vöröshagyma
  • 200 g fejes káposzta
  • 1 TV paprika
1. A tálból kiöntjük a vizet, és elkezdjük rétegezni a hozzávalókat.

2. Minden zöldséget mosunk, hámozunk és tetszés szerint felszeletelünk. Én csak gyorsan felkarikáztam mindent.

3. A husit felszeleteljük és a kés tompa felével picit meglapogatjuk. Besózzuk és bekenjük a mustárral,és a zúzott fokhagymával.

4. A rétegeket így készítettem:
  • káposzta+őrölt kömény
  • sárgarépa+pici só
  • bepácolt husik
  • karikázott hagyma
  • karikázott paprika
  • karikázott alma (ebből legközelebb biztosan 3x ennyit teszek rá)
5. Befedtem egy alufóliával és 200 fokos sütőben 50 perc alatt vajpuhára pároltam a zöldségeket és a husit.

6. Még 10 percig fólia nélkül pirítottam és tört csicsókával tálaltam.
  • Minden tekintetben úgy készítettem a csicsókát, mint a krumplit. Megfőztem sós vízben, és egy kevés mangalica zsírral áttörtem.
Isteni finom és tényleg a lehető legegészségesebb étel. Sem hozzáadott cukrot, sem hozzáadott tartósítót és zsiradékot nem tartalmaz. Arról nem is beszélve,hogy ez a világ legkényelmesebb fogása. Bevallom nem egy igazán művészi küllemmel rendelkező étel, de annál ínycsiklandóbb!

Jó étvágyat hozzá!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése