-

2015. augusztus 21., péntek

Almás pite

Igazi, hamisítatlan almás pite élmény. :) Vastag almás töltelék, vékony tészta lapok között. Isteni finom... Nem is tudok többet írni róla,hiszen ha kipróbálod Te is tudni fogod mire gondolok. :)

Hozzávalók

  • 60 g kókusz liszt
  • 60 g Nutri free mix per dolci liszt (helyettesíthető bármilyen finom szemcséjű liszttel)
  • 15 g útifűmaghéj
  • 30 g kókusz olaj
  • 90 g Bio Rice Cuisine rizs tejszín
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna 1 gerezd citrom levében felfuttatva
  • 250-300 ml víz
  • 500 g alma
1. A szódabikarbónát felfuttatjuk a citromlében. Használhatsz alma ecetet is! A lényeg,hogy mindenképpen valamilyen savas közegen kell felpezsegtetned, hogy ne okozzon evés után problémákat.

2. A száraz alapanyagokat összemérem egy tálba, és alaposan elkeverem.

3. A rizstejszínt elhabarom a kókusz olajjal.

4. Összekeverem az összes alapanyagot, és a két tenyerem között morzsásra dörzsölöm.

5. Kimérek 300 ml vizet,és apránként a tésztához adom.
Itt viszont már dönthetsz,hogy nyújtható vagy kenhető tésztát szeretnél. Én annyi vízzel engedtem fel, hogy kenhető masszát kapjak.

6. Kiolajoztam egy gáztepsi fele méretű tepsit, és a fele masszát hablapáttal elegyengedtem benne. 

7. Ráhalmoztam fél kiló lereszelt, és megpárolt almát. Nekem csak az előre elkészített alma tölteléket ki kellett engednem a mélyhűtőből.
TIPP! Ha nincs ilyen előkészített tölteléked készítsd el gyorsan. Annyi almát pucolj, hámozz és reszelj le, hogy mindezek után fél kiló tiszta almahúst kapj. Teflon serpenyőben addig párold lassú tűzön,míg egy finom tölteléket nem kapsz. Ízlés szerint citrommal, gyömbérrel,fahéjjal és cukorpótlóval ízesítheted. Én a natúrra szavazok,mert az adja számomra az igazi almás pite élményt.

8. Villával megböködjük az almás tésztát, hogy mindenhol érje a hő.

9. Ez idő alatt összekocsonyásodik teljesen a tészta, így egy kissé lisztezett felületen kinyújtottam, és az alma tetejére tette.m.

10. Ismét megböködtem, majd 180 fokos sütőben 30 perc alatt megsütöttem.

TIPP! Érdemes a felső tészta részt kissé nagyobbra hagyni mint a tepsi, mert összeugrik néhány millimétert. Ez csak azért történik,mert nincs tojás a tésztában.

11. Rácson kihűtjük,és felkockázzuk. Nagyon fontos,hogy teljesen hűtsd ki hiszen melegen csak összenyomni,és szétmaszatolni lehet.


Tápanyag értékek
Fehérje: 15,2 g
Zsír: 12,4 g
Szénhidrát: 155,9 g

Nagyon magasnak tűnnek ezek az értékek! És ebben igazatok is van. Viszont ez az egész tepsi mennyiségére értendő, így az osztás része csak rajtad múlik. Attól függően mekkora,és mennyi kockára szeleteled csak le kell osztanod az itt található értékeket.

Ha nem vagy glutén érzékeny, akkor természetesen a Nutri free lisztet lecserélheted zabpehely lisztre, vagy akár teljeskiőrlésű lisztre is. Így megint tudsz szénhidrát mennyiséget spórolni. Ha pedig paleozol, akkor természetesen bármilyen magliszttel kiválthatod a NF lisztet. :)

Próbáljátok ki, tényleg érdemes!  


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése