2016. június 14., kedd

Turmixoljunk okosan!

Sokatoktól kaptam mostanság levelet,hogy mi is kerüljön egy reggeli, délutáni turmixba hogy igazán tápláló és valóban egészséges legyen. :) Ezért arra gondoltam,írok egy nagyobb hangvételű bejegyzést miből mennyit és miért érdemes beletenni a csoda italunkba. A bejegyzésem alapjául a Diéta és Fitness magazin 2016. júniusi egyik cikke szolgál. Olvassátok szeretettel. 

Az alapanyagok mennyisége mérvadó. Mindenkinek érdemes kikísérleteznie, hogy a saját ízlésének mi felel meg.


Folyékony hozzávalók


    • kefír 
    • herbatea (természetesen ízesítés nélkül)
    • víz
    • frissen facsart gyümölcs vagy zöldséglé
    • növényi tej (kókusz,mandula,rizs,zab...)
Ebben is érdemes a számunkra legkedvesebbet kiválasztani,és időről időre újabb ízeket bevezetni. 
Mennyiség: 1-3 dl 
Forrás:vitalzone.hu


Zöld rostok

    • spenót
    • leveles kel
    • petrezselyem
    • mángold
Egyszóval bármilyen olyan leveles zöldség, amely zöld színű. Ezek a rostban és klorofillban gazdag zöldségek elősegítik a kiegyensúlyozott felszívódást és a szervezet méregtelenítését.
Mennyiség: 1 nagy marék
Forrás:missgreen.hu


Friss vagy fagyasztott gyümölcsök

Mennyiség: 1/2 vagy 1 kistányér

1. K vitamin és kálium tartalmúak
    • barack félék (nektarin, őszi,kajszi,sárga)
    • cseresznye
    • mangó
2. Antioxidánsok az immunrendszerért
    • áfonya
    • eper
    • grapefruit
    • narancs
3. Magas rosttartalmú
    • málna
    • avokádó
    • körte
    • banán
    • alma
4. Omega 3 tartalmúak
    • szeder
    • vörös áfonya
    • sárgadinnye
    • görögdinnye
    • avokádó
    • cukordinnye


Forrás:blog.xfree.hu

Fehérjék

    • méhpempő
    • magvajak (mandula,mogyoró,napraforgó...)
    • mandula
    • tökmag
Mennyiség: ezek mennyisége általában az íz erősségétől függ. Általában 1-2 teáskanál mennyisége javasolt.
Forrás:femcafe.hu

Anyagcsere gyorsító és méregtelenítő alapanyagok

    • kurkuma
    • fahéj
    • gyömbér
    • bazsalikom
    • menta
Mennyiség: maximum 1 teáskanál. Erős hatással rendelkező fűszernövényekről van szó,így nem érdemes az íz rovására még nagyobb mennyiségben használni.
Forrás:blog.xfree.hu


Extra rostok, és Omega 3 zsírtartalmú magvak,gyümölcsök

    • chia mag
    • datolya
    • dió
    • lenmag
Mennyiség: 2 evőkanál
Forrás:store.kombuchakamp.com

Édesítők

    • vanília
    • banán
    • méz
    • eritrit vagy xilit
Mennyiség: Banánból maximum 1 kisebb darab, A vaníliából is 1 rúd kikapart magját javaslom, és a többi édesítőből is 2 teáskanállal maximum. Nem az édesség a cél, hanem hogy meghagyjuk az ital igazi gyümölcsös, zöldséges finomságát.
Forrás:napidoktor.hu